luni, 1 octombrie 2012

Cinstit sau nu?



            Am avut ieri drept client pentru diagnoză, piese și manoperă o doamnă foarte simpatică cu o Dacia Papuc. Dânsă voia să știe ce mai trebuie să facă la mașină pentru ca totul să funcționeze cum trebuie și să își desfășoare activitatea firmei în siguranță.
            A fost foarte sceptică atunci când i-am spus că o revizie și două bucșe sunt suficiente. Ne-a spus foarte since: „Eu am lucrat cu un prieten mecanic până acum. Am avut încredere oarbă în el. Avea service, angajați, tot ce trebuie. Și mi-a tras țeapă. De atunci mi-am cam pierdut încrederea în mecanici”.
            Evident, oricât de multe asigurări, nimic nu vorbește mai bine decât acțiunea în sine. Faptul că nu am încărcat-o cu diverse necesități, că am fost eficienți și că i-am livrat niște servicii la un raport foarte bun calitate-preț a determinat-o să ne dea o șansă.
            Ne-am întrebat de ce fac mecanicii astfel de lucruri. De ce îți oferă revizie completată, dar „uită să schimbe filtrul de combustibil”, de îți „recomandă” să schimbi brațele de direcție, de ce te sperie că mașina ta este „pe moarte”. Nouă ni se pare ilogic să încarci astfel un client.
            Să explicăm de ce. Românii, în general, au doar o viziune pe termen scurt. Românii vor să obții bani acum, pe loc, pentru muncă ușoară. Nu abordazează o gândire în perspectivă. În termeni economici, piața este determinată de cerere și ofertă, ambele fiind limitate. Nu există un număr infinit de mașini sau de clienți pentru service-ul tău. Ai o cotă pe piață pe care poți să o mărești sau să o micșorezi sau să o menții constant. Cel mai greu, evident, este să o mărești.
            Gândirea pe termen scurt determină o abordare a clienților ca fiind unici pe viață. Adică, din moment ce l-am prins acum, profit de el la maxim. Doar că acel client nu va deveni client fidel. Poate fi păcălit o dată, de două ori, de 10 ori.  Pierzând un astfel de client, ai pierdut timp și energie investite în relația cu el, un client valoros și recomandări și mai valoroase.
            Câți dintre voi aveți o mașină mai deosebită, mai rară, pentru care nu găsiți piese atât de ușor. Dacă încercați să găsiți la magazin auto mai mare și recunoscut, vă vor spune că nu există. Într-adevăr, la o primă căutare nu există. Dar ei nu își alocă timp să caute piesa respectivă cum trebuie fie pentru că se gândesc că vor veni oricum alți clienți mai mari și mai importanți, fie pentru că angajații nu sunt motivați să își asume o astfel de sarcină.
            O astfel de piesă se găsește într-o zi de căutări, telefoane, emailuri și rugăminți. Dar se găsește. Viziunea pe termen lung tocmai astfel va lucra : fiecare client înseamnă un contract. Acest contract se prelungește automat de comun acord cu condiția ca relația să fie bazată pe profesionalism și respect. Este de fapt un CSR dedicat clienților.
            Aceste elemente le veți găsi la noi, deoarece știm că fiecare client este valoros. Ne rezervăm timp să căutăm orice piesă, pentru orice mașină, oricât ar fi de mic și de nevaloroasă financiar. De ce? Să nu credeți că suntem altruiști.
            La bază stă tot interesul economic, dar văzut în perspectivă. Nu dorim să ne îmbogățim, cu atât mai puțin nu peste noapte și nu prin șiretlicuri. Știm că dacă vă oferim un lucru căutat cu disperare, a doua oară veți apela direct la noi.
            De aceea vă oferim piese noi sau din dezmembrări, manoperă, ridicare și livrare autoturism, consiliere și consultanță, diagnoză, sfaturi, dar și redirecționări. Dacă nu vă putem oferi ceva, cu siguranță vă spunem unde se poate face și cât vă costă.
            O ultimă cugetare: tot ce ați văzut negativ la un service sau la un magazin nu a fost făcut din răutate, deci poate că mai merită o șansă!
-----------------------
 http://www.vtmauto.ro/ 
VTM Auto contact@vmtauto.ro
0733.193.500
~Pasiunea ca stil de viață!~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu