joi, 23 august 2012

Seria când și de ce: amortizoarele!


O dată la două săptămâni vă vom prezenta un articol din seria Când și de ce. Vă vom spune când trebuie să schimbați ceva, să înlocuiți, să îmbunătățiți și, mai ales, de ce este bine să faceți acest lucru.
Primul articol din această serie privește amortizoarele. Când și de ce trebuie să schimbăm amortizoarele.

Povestea începe frumos. Fiind în concediu prin țară, am observat într-o zonă turistică cu drumuri prost asfaltate, un lucru foarte comic la mașini. Știți acele jucării care dau din cap în mașină atunci când treci printr-o groapă? Exact așa făceau roțile unor mașini pe drumurile respective. De ce? Pentru că amortizoarele nu mai lucrau, suspensia întreagă bazându-se numai pe arc.
Se poate observa foarte ușor când se întâmplă așa ceva dacă ești în mașina din spate. Atunci când trece peste denivelări repetate, roata țopăie exact ca o mingiuță săltăreață pe care o folosesc copiii prin casă și care reușesc să spargă vazele cu flori. La viteze mai mari, se întâmpla chiar ca roata să nu mai păstreze contactul cu solul, astfel încât puteai să vezi direct pe sub ea.
În cel mai rău caz, atunci când rămâi fără amortizoare sau când acestea depășesc nivelul critic de utilizare, doar norocul te mai poate ajuta să redresezi mașina în anumite situații. Spre exemplu, când ocolești brusc un cățel, un om, o bicicletă, o mașină de pe contrasens care crede că poate depăși sau ocoli ceva și dai peste câteva denivelări, mașina va face balans, iar aceasta nu mai este controlabilă. Și astfel, am răspuns întrebării de ce se schimbă amortizoarele.
Când se schimbă? Amortizoarele nu se schimbă doar atunci când curge uleiul din ele sau se pierde gazul (aceste lucru nici nu se poate observa). Ele trebuiesc verificate în service, aproximativ o dată la 50.000 de kilometri. Schimbarea lor se recomandă în funcție de calitatea producătorului, de la 50.000 până la 150.000 de kilometri. Durata maximă a vieții unui amortizor nu depășește 150.000 de kilometri.
Sfatul nostru este ca atunci când faceți revizia să întrebați mecanicul și despre starea amortizoarelor. Există, de asemenea, aparate speciale care testează cât a mai rămas din durata de utilizare a amortizorului (în procente). Această operațiune costă. Dacă vreți să vă faceți totuși o părere și aveți o suspiciune în ceea ce privește comportamentul mașinii în viraje sau la viteze, puteți încerca să testați metoda noastră de observație. Dacă sunteți cu un prieten pe un drum mai prost, rugați-l să vă spună cum se văd roțile din mașina din spate.
Important de știut: amortizoarele spate pot crea mai multe probleme decât cele din față și, uneori, se consumă mai rapid. Partea din spate a mașinii nu nimic care să îi corecteze direcția, acest lucru fiind făcut cu roțile din față, nu are greutate care să o mențină pe drum (spre deosebire de față, unde este amplasat motorul).

-----------------------
 http://www.vtmauto.ro/
VTM Auto
contact@vmtauto.ro
0733.193.500
~[Pasiunea ca stil de viață!~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu